Pressemelding: Inngår samarbeid med Coop Norge

Forfatter: Frode Olsen, salgsdirektør

Coop Norge og Servicegrossistene har inngått samarbeid om levering av mat- og drikkevarer til alle Coop Norges serveringssteder i hele landet.

Partene har undertegnet en samarbeidsavtale både for eksisterende og nye lokasjoner, og oppstart av samarbeidet vil skje fra september 2022.

«Coop Norge har gjennom hypermarkedskjeden Obs store ambisjoner for våre eksisterende og nye serveringssteder. Fremtidens fysiske retail setter nye krav til kundeopplevelser som vi i Obs tar på alvor. Derfor utvikler vi nå et helt nytt konsept som skal skape enda flere grunner til å besøke varehusene våre og forbedre handleopplevelsen til kunder over hele landet. I tillegg ser vi også på muligheten for å benytte konseptet på andre serveringssteder i våre øvrige kjedeprofiler. Coop mener at lokal tilstedeværelse er helt essensielt for å lykkes i dagens marked, og da ble Servicegrossistene et naturlig valg for oss. Vi er trygge på at Servicegrossistene er den rette samarbeidspartneren for oss fremover», sier Johan F. Hillveg, Konstituert Kjedeleder i Coop Obs. Hillveg legger til at kontrakten stiller store krav til leveransekvalitet, tilpasningsevne og produktmiks.

Servicegrossistenes salgsdirektør, Frode Olsen, ser frem til oppstart, og er sikker på at alle serveringstedene i Coop Norge vil oppleve Servicegrossistene som den rette samarbeidspartner i forhold til leveranser og utvikling av konseptet.

“Vi er svært glade for at Coop har valgt Servicegrossistene på bakgrunn av vår evne til å tilby konkurransedyktige priser i dagens utfordrende marked, kombinert med vårt fortsatt høye service- og tilpasningsnivå, og vi ser fram til å være en partner for Coop Norge i utviklingen av serveringskonseptet deres. Vi ser på dette som en kjempemulighet, og en gladnyhet også for alle som ønsker en sterk konkurranse i bransjen vår», sier Olsen.

Avtalen omfatter alle typer grossistleverte mat- og drikkevarer for serveringsstedene.

For mer informasjon, kontakt salgsdirektør Frode Olsen: 40 41 42 44

coop-sg.jpg

Signerer avtale: salgsdirektør i Servicegrossistene, Frode Olsen (t.v.) og konst. kjedesjef i Coop Obs, Johan F. Hillveg (t.h.)

Servicegrossistene er en av Norges største storhusholdningskjeder og består av 17 lokale fullsortimentsgrossister over hele landet. Vi leverer mat og drikke til privat sektor som kantiner, hotell, restauranter, gatekjøkken, barnehager, til offentlig sektor som sykehus og barnehager samt til maritime kunder som skip og oljeinstallasjoner over hele landet

Med vekt på lokal forankring og god service, er vi stadig i vekst.

Servicegrossistene vil i 2022 omsette for 4,5 milliarder, og har 500 ansatte.