Pressemelding: Servicegrossistene og Sodexo inngår samarbeid

Nytt samarbeid innen mat- og drikkevarer.

Sodexo Norge og Servicegrossistene har inngått samarbeid om levering av alle typer grossistleverte mat- og drikkevarer til Sodexos landbaserte personalrestauranter i hele Norge.

Partene har undertegnet en langsiktig samarbeidsavtale både for eksisterende og nye serveringssteder, og oppstart av samarbeidet vil skje fra mars 2024.

- I tillegg til forventninger på leveransekvalitet, tilpasningsevne og produktmiks, så er det viktig for Sodexo å finne partnere som også har ambisiøse bærekraftambisjoner. Slik kan vi utvikle oss sammen, raskere og mer kraftfullt i det grønne skiftet, og tilby forbedrede tjenester, produkter og opplevelser til eksisterende og nye kunder i fremtiden, sier Thomas Havnegjerde, administrerende direktør for Sodexos virksomheter i Norge.

Administrerende direktør i Servicegrossistene, Jan van der Burg, ser frem til oppstart, og er trygg på at alle serveringsstedene i Sodexo vil oppleve Servicegrossistene som den rette samarbeidspartneren i forhold til leveranser og utvikling fremover.

- Vi er svært glade for at Sodexo valgte Servicegrossistene, og at de la særlig vekt på vårt høye service- og tilpasningsnivå. Det er spennende å jobbe med Sodexo rundt felles ambisjoner for miljø og bærekraft, og vi ser fram til å være en partner for Sodexo i utviklingen mot enda mer bærekraftige løsninger på produkter og logistikk for alle Sodexos personalrestauranter i hele landet, sier van der Burg. - Vi har selv kontorer i et bygg der personalrestauranten driftes av Sodexo, så vi opplever daglig hvilken kvalitet som skal leveres til sluttkunde til fast tid – og det forplikter!

Om Servicegrossistene

Servicegrossistene er en av Norges største landsdekkende grossistkjeder i storhusholdningsmarkedet og består av 14 lokalt forankrede fullsortimentsgrossister. Servicegrossistene leverer alt av mat- og drikkevarer til hotell, restaurant, kantine, fast food, offentlig og maritim sektor. Med vekt på lokal forankring og god service, har Servicegrossistene de siste årene hatt god vekst og styrket markedsposisjonen.
Omsetningen i 2023 var 4 mrd. NOK, med over 500 lokalt ansatte over hele landet.

Kontaktinfo:

Jan van der Burg, jan@sg.no