Pressemelding: Blir verdens nordligste grossist

Servicegrossistene ekspanderer til Svalbard – Blir verdens nordligste grossist

Oslo, Norge – Servicegrossistene er stolte over å kunngjøre en historisk ekspansjon med etableringen av sin nyeste avdeling på Svalbard, gjennom sin medlemsgrossist Eurosupply. Denne ekspansjonen markerer et viktig skritt for Servicegrossistene, som nå blir verdens nordligste storhusholdningsgrossist, og understreker selskapets forpliktelse til å levere mat- og drikkevarer til alle slags kunder – selv i de mest klimamessig utfordrende områdene.

Med sin beliggenhet langt nord for fastlandet, vil Servicegrossisten Eurosupply Spitsbergen spille en nøkkelrolle i å forsyne serveringssteder, hoteller – og ikke minst maritime operasjoner i regionen, inkludert Hurtigruten.

Servicegrossisten Eurosupply Spitsbergen har allerede tatt i bruk sin første elektriske varebil på Spitsbergen, et tiltak som ikke bare reflekterer selskapets engasjement for bærekraft, men også dets tilpasningsevne til unike og utfordrende driftsmiljøer.

Responsen fra lokalsamfunnet og næringslivet på Svalbard har vært overveldende positiv. Denne mottakelsen er et tydelig tegn på behovet for og verdsettelsen av pålitelige forsyningskjeder til de nordligste delene av verden. Servicegrossistene er forpliktet til å bygge sterke og varige relasjoner med sine kunder på Svalbard, og ser frem til å bidra til økt livskvalitet og forretningsmuligheter på øya. Etableringen på Svalbard er en direkte videreføring av et samarbeid mellom Eurosupply og LNS Spitsbergen.

Med denne ekspansjonen bekrefter Servicegrossistene sin posisjon som en ledende aktør innenfor storhusholdningsmarkedet, og demonstrerer sin unike evne til å operere effektivt under ekstreme forhold. Servicegrossisten Eurosupply Spitsbergen er mer enn bare en forsyningslinje; det er et løfte om kvalitet, pålitelighet og innovasjon til et av verdens nordligste samfunn.

Servicegrossistene er en av Norges største grossistkjeder i storhusholdningsmarkedet og består av 15 lokalt forankrede grossister. Servicegrossistene leverer alt av mat og drikke varer til hotell, restaurant, kantine, fastfood, offentlig og maritim sektor. Med vekt på lokal forankring og god service har Servicegrossistene de siste årene hatt god vekst. Omsetningen var på omtrent 4 mrd. NOK, med over 500 lokalt ansatte over hele landet.

Spitsbergen 3 - general manager Morten Hetland.jpg

Fornøyd med etableringen: Daglig leder for Servicegrossisten Eurosupply Spitsbergen, Morten Hatland. Foto: Servicegrossistene