This site does not support Internet Explorer 10 or lower. Follow this link to select a different browser.

Toma viderefører avtalen med Servicegrossistene

Toma viderefører avtalen med Servicegrossistene

Fornyet tillit og videreutvikling av samarbeidet

Servicegrossistene har gleden av å kunngjøre at Toma har valgt å videreføre samarbeidet gjennom en ny femårig rammeavtale. Etter en grundig og krevende anbudsprosess, der kun to tilbydere ble vurdert, falt valget nok en gang på Servicegrossistene.

Toma har vært en viktig partner siden 2021, og i løpet av denne perioden har samarbeidet utviklet seg betydelig. Årlig omsetning er doblet, og den nye avtalen gir langsiktighet og tydelig retning for videre utvikling mellom partene.

– Dette er et resultat av målrettet arbeid fra hele organisasjonen, og vi er svært glade for at Toma har valgt å videreføre samarbeidet med oss, sier Ronny Skoglund, salgssjef for nasjonale kjeder i Servicegrossistene.

Toma fremhever at det nye avtalegrunnlaget bygger videre på en samarbeidsmodell som har levert både på kvalitet og økonomi.

– Servicegrossistene har vist høy leveringspresisjon, fleksibilitet og en tydelig vilje til å utvikle seg sammen med oss. Den nye avtalen bygger videre på et samarbeid som har levert både kvalitet og økonomiske gevinster. Vi ser frem til å videreutvikle dette partnerskapet i årene som kommer, sier Simen Braut Olaussen, innkjøpssjef i Toma.

Gjennom samarbeidet har Servicegrossistene levert mat- og drikkevarer til Tomas landsdekkende virksomhet innen facility management. Fokus på lokal tilstedeværelse, høy servicegrad og løpende forbedringsarbeid har vært viktige faktorer i relasjonen mellom partene.

– Da vi signerte avtalen i 2021 uttalte Toma at de var trygge på at Servicegrossistene var den rette samarbeidspartneren. At de nå velger å utvide samarbeidet beviser nettopp dette, sier Frode Olsen, salgsdirektør i Servicegrossistene.

Avtalen omfatter leveranser av mat og drikke til Tomas virksomhet over hele landet, og sikrer både kvalitet og kontinuitet i hverdagen for deres ansatte og kunder. For Servicegrossistene betyr dette videre styrking av en strategisk viktig relasjon, og en mulighet til å utvikle både tjenester og tilbud i takt med Tomas behov.

Servicegrossistene ser frem til fem nye år med tillit, samarbeid og felles utvikling.

 

For mer informasjon, kontakt:
Simen Braut Olaussen
Innkjøpssjef, Toma
+47 957 62 018
simen.olaussen@toma.no


Eller:

Ronny Skoglund
Salgssjef nasjonale kjeder, Servicegrossistene
+47 918 37 583
ronny@sg.no

 

Om Toma
Toma er et heleid norsk selskap med hovedkontor i Bergen, og har siden etableringen i 1978 utviklet seg til å bli en av Norges ledende leverandører innen Facility Management. Selskapet er fortsatt eid av familien Monsen og inngår i Tomagruppen, som har nasjonal og nordisk virksomhet. Med rundt 3 000 ansatte og drift av over 2,5 millioner kvadratmeter eiendom tilbyr Toma tjenester innen blant annet renhold, eiendomsdrift, kontorstøtte, mat og drikke samt driftsløsninger for camps. Selskapet har kontorer fra Kristiansand i sør til Kirkenes i nord, og er sertifisert innen kvalitet, miljø og arbeidsmiljø. Lokal tilstedeværelse, høy fleksibilitet og et sterkt fokus på bærekraft har gjort Toma til en foretrukket samarbeidspartner for både offentlige og private virksomheter.

 

Om Servicegrossistene
Servicegrossistene er en landsdekkende kjede bestående av 14 lokalt forankrede grossister som leverer mat og drikke til hotell, restaurant, kantine, offentlig sektor, fastfood og maritim industri. Med over 500 ansatte og en årlig omsetning på 4,7 milliarder kroner er Servicegrossistene en av de største aktørene innen storhusholdning i Norge. Kjeden kombinerer lokal eierskapskraft og nærhet med nasjonal samordning og skalerbare løsninger. Sterk kundetilpasning, høy leveringssikkerhet og et langsiktig fokus på kvalitet og relasjoner har gjort Servicegrossistene til en pålitelig partner for profesjonelle kjøkken over hele landet.