Dette nettstedet støtter ikke Internet Explorer 10 eller lavere. Følg denne lenken for å velge en annen nettleser.

Viktig informasjon vedrørende Nortura cross dock

Nortura Proff og Servicegrossistene har inngått avtale om cross dock distribusjon av Nortura sine produkter gjennom Servicegrossistene.

Vi vil ha en regionsvis overgang til cross dock løsning til de ulike Servicegrossistene og Nortura ekspedisjoner.

Nær Engros Trondheim AS og Nortura Malvik har planlagt oppstart fra Mandag 08 januar

For deg som kunde vil det være flere positive elementer:

  • Et bestillingspunkt, en levering og en faktura
  • Samme bestillingsverktøy på flere leverandører
  • Miljømessig innsparing ved bedre utnyttelse av transportmateriell
  • Mer effektiv varestrøm
  • Spart tid som kan brukes på andre oppgaver

Hva blir nytt:

  • Leveringsfrekvens for Gilde/Prior produkter skal avtales og koordineres med bestillings- og leveringstider fra Nær Engros Trondheim AS
  • Gilde/Prior produktene skal bestilles hos Nær Engros Trondheim AS
  • Det skal bestilles på epd nummer på vanlig bestillingsverktøy.
  • Ordrene videresendes fra Nær Engros Trondheim AS til Nortura som plukker ordre pr kunde. Nær Engros Trondheim AS henter varene hos Nortura og distribuerer de sammen med de øvrige varene som leveres fra Nær Engros Trondheim AS – kalles cross dock.
  • Nortura sender ordrebekreftelse til kunde når bestilling er mottatt. Dersom manko/avvik oppstår så vil Nortura sitt salgskontor ta kontakt med kunde og tilby erstatningsprodukt. Dette forsøkes levert på opprinnelig ordre.
  • For å få Gilde/Prior produkter til avtalt tid må tidspunkt for siste bestilling overholdes.
  • Gilde/Prior produktene vil etter omleggingen faktureres av Nær Engros Trondheim AS. Veievarer faktureres i kg og stk.-varer i stk.

Praktisk betydning:

  • Innkjøper hos kunde må kjenne ny bestillingsrutine
    • Bestilling av Gilde og Prior produkter skal sendes til Nær Engros Trondheim AS
    • Samme bestillingsverktøy som på andre grossist lagerførte varer gjennom Nær Engros Trondheim AS.
    • Bestilling på epd nummer.
    • Bestilling til avtalt tid.
  • Varemottak hos kunde:
    • Økt volum på kjølte varer med bil fra Nær Engros Trondheim AS
    • Må være kjent med eventuelle endringer i leveringstidspunkt Nær Engros Trondheim AS


Bestillingsinfo:

  • Kunde får levert varer på samme dager som tidligere fra Nær Engros Trondheim AS
  • Bestillingsfrist: Dag 0 kl. 09:00 for levering dag 1.

 

Eksempel på bestillingsfrister og leveringsdag:

  • Mandag kl. 09:00 for levering Tirsdag.
  • Tirsdag 09:00 for levering onsdag.
  • Onsdag 09:00 for levering Torsdag.
  • Torsdag kl. 09:00 for levering Fredag.
  • Fredag 09:00 for levering Mandag.

 

Nortura Proff sitt salgskontor vil følge opp alle ordre som kommer over fra Nær Engros Trondheim AS og vil ta kontakt med kunde og tilby erstatningsprodukt dersom det skulle være aktuelt.

Både Nær Engros Trondheim AS og Nortura Proff sitt salgskorps vil være ekstra tett på for å følge med og fange opp eventuelle utfordringer i oppstarten.

 

Ta kontakt med oss om det skulle være noe.

 

Med vennlig hilsen

På vegne av Nær Engros Trondheim AS

Roar Størdal
Daglig leder
Tlf. 90746478
roar@narengros.no

 

På vegne av Nortura Proff

Per Ove Jakobsen
Regionssjef Nord Nortura Proff
Tlf. 48008412
per-ove.jakobsen@nortura.no