Dette nettstedet støtter ikke Internet Explorer 10 eller lavere. Følg denne lenken for å velge en annen nettleser.

Reklamasjon og Returrutiner Encon

Fra mandag 4.november 2019 vil desse rutinene gjelde ved retur av varer til Encon. Rutinen gjelder for avvikstyper som transportskade, feil vare levert, manglende vare og holdbarhetsavvik. Frist for å melde avvik er 24 timer etter varelevering.

All retur av varer skal godkjennes av Ordrekontoret vårt, enten pr telefon eller pr epost. Det er og mulig å bruke Reklamasjonsskjema som ligger i nettbutikken.

Sjåførene våre får ikkje lov å ta varer med i retur uten at dei har papirer på returen.

Følgende varer er ikkje returberettiget:

  • Feilbestilte varer
  • Bestillingsvarer
  • Frysevarer
  • Kjølevarer
  • Varer der kartong/embalasje er tydelig åpnet
  • Kartonger der det er skrevet på kartongen
  • Varer med dårlig eller utgått dato

 

Ved retur må ein tenke på at varen skal vera salgsvare, slik ein sjølv ønsker å motta varen.