Dette nettstedet støtter ikke Internet Explorer 10 eller lavere. Følg denne lenken for å velge en annen nettleser.

SG.no vil være utilgjengelig 28.jan kl.16 - 30. jan. kl.16 Les mer

Rutiner varelevering

Rutiner varelevering

1. Bestilling

 

  • Alle bestillinger

    Alle Bestillinger skal sendes elektronisk via nettbutikk. Har du spørsmål om din ordre kontakt ordrekontoret på telefon eller e-post.
    Kunden må ha sendt sin bestilling før kl 10, dagen før levering for at Haugaland Storhusholdning kan levere varene til avtalt tid. 
    Bestilling etter bestillingsfristen flyttes automatisk til neste leveringsdag. 

  • Faste bestillinger 

    Avbestillinger av faste bestillinger må skje senest 4 virkedager før varelevering. 
    Faste bestillinger på helligdager faller bort. 
    Dersom kunden holder stengt er kunden ansvarlig for å melde om endring/avbestilling av fastordre.

  • Minsteordre
    Haugaland Storhusholdning har fri frakt på alle leveranser over 2500kr. Her tas det utgangspunkt i summen på hele leveransen, ikke sum på hver enkelt ordre. Fraktgebyret er på 500kr.   

  • Avbestilling
    Kansellering av ordre må skje før kl 10, dagen før levering. Bestillingsvarer og skaffvarer kan ikke avbestilles. 

 

2. Ordrebekreftelsen

  • Etter bestillingen er sendt vil kunden motta en ordrebekreftelse på e-post. Bekreftelsen viser oversikt over leveringsdato, salgsordrenummer og eventuelle mangler på bestillingen.
    Vennligst kontroller bekreftelsen og ta kontakt ved behov for erstatningsvarer.

 

3. Restordre

  • Skaffvarer og bestillingsvarer har lenger ledetid enn lagervarer. Det gis en forventet leveringsdato ved bestilling, vær oppmerksom på at det kan ta lenger tid da leveringsdatoen kun er et estimat. 
  • Skaffvarer og bestillingsvarer leveres kun sammen med en hovedordre for at kunden skal unngå fraktgebyr. 

 

 

4. Følgeseddel

  • Følgeseddel blir levert sammen med varene. Kontakt ordrekontoret for å få følgeseddel automatisk tilsendt på e-post.
  • Dersom varen er nullet på følgeseddel betyr det at varen ikke er registrert grunnet manko, og blir heller ikke fakturert. Dersom varen ikke er registrert på følgeseddel er den ikke registrert ved bestilling.

 

5. Rutiner varemottak

  • Varemottaket skal være betjent ved levering dersom ikke annet er avtalt. Varemottaket skal være ryddig og klargjort for levering. Rydd/fjern snø på rampe/innkjøring.
  • Leveringen er gjennomført når varene er plassert på avtalt sted i varemottak og kontrollert/signert av kunden. 
  • Vareretur settes synlig for sjåfør i varemottak. Retur skal være drypptørr og transportdyktig.
  • Plastkasser IFCO telles på forhånd og merkes med antall.
  • Haugaland Storhusholdning varsler om forsinkelser eller avvik knyttet til leveransen. På samme måte er kunden pliktig å gi beskjed dersom varemottaket ikke er i riktig stand eller ved andre begrensninger.

 

 

6. Retur og reklamasjon

  • Alle reklamasjoner skal meldes inn via avviksskjema i nettbutikken. All retur skal meldes inn via avviksskjema eller til Haugaland Storhusholdnings ordrekontor. Det er ikke returrett på varer som ikke er forhåndsinnmeldt. 
  • Mer informasjon om retur og reklamasjon HER

 

 

7. Kundeopplysninger

Kunden gir beskjed til Haugaland Storhusholdning dersom det blir endringer i kontakt-/leveringsopplysninger.
Kunden melder dette til sin kontaktperson i Haugaland storhusholdning.